Ulgi, dotacje, zasiłki

Otrzymujemy dużo zapytań w kwestii dostępnych ulg, dotacji, zasiłków dla przedsiębiorców i ich pracowników w obecnej, trudnej dla wielu firm rzeczywistości. W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o możliwości uzyskania zasiłku opiekuńczego dla osób objętych ubezpieczeniem chorobowym na ich dzieci do lat ośmiu. Zgodnie z wczorajszymi zapowiedziami premiera okres zasiłkowy zostanie przedłużony i będzie można niedługo składać kolejne wnioski.

A co rząd ma oferuje ponadto? Na dziś mamy tylko dostępne:

odroczenie płatności do ZUS za marzec i kwiecień zgodnie z przedstawionymi tutaj regułami.

 

Zwracamy uwagę na inny zakres dokumentów czy danych do uzupełnienia w zależności od sposobu rozliczania się z fiskusem. Oczywiście możecie Państwo liczyć na pomoc w uzupełnieniu wniosku przez naszych pracowników w zakresie posiadanych przez nas danych.

Odpowiadając też na liczne Państwa zapytania – nie posiadamy i nie znamy jakichkolwiek informacji/projektów o możliwości umorzenia składek ZUS, mowa jest wyłącznie o odraczaniu płatności

 

odroczenie, rozłożenie na raty czy umorzenie (to ostatnie to raczej w teorii) należności podatkowych. W przeciwieństwie do ZUS, urząd skarbowy w żaden sposób nie zmodyfikował obszaru niezbędnych dokumentów i procedur i nie da się ukryć, że na dziś jest to dość czasochłonna czynność. Więcej na ten temat w poniższych linkach:

 

Mamy nadzieję, że ten proces w szybkim czasie zostanie uproszczony. Na dziś sam okres oczekiwania na odpowiedź ze strony urzędu to ustawowe 30 dni, który może zostać przedłużony do 60 dni.

 

A co jeszcze zgodnie z zapowiedziami medialnymi (tzw. tarcza antykryzysowa lub plan Marshalla)?

 

Na razie jest pewna różnica między zapowiedziami, a tym co na swoich stronach zamieściło MF.

Na dziś (21 marca) z istotnych informacji jest mowa o:

 

– dłuższym terminie na zapłatę zaliczek PIT od wynagrodzeń (PIT-4). Przedłużenie płatności do 1 czerwca zaliczek za marzec i kwiecień;

 

– możliwości wstecznego rozliczania strat podatkowych w PIT i CIT. Przedsiębiorcy, których przychody spadną o co najmniej 50% w stosunku rocznym, będą mogli rozliczyć stratę wstecznie, od dochodu za 2019 rok. Będzie to związane z korektą rocznych zeznań, zapewne w 2021 roku;

 

– wyłączenie regulacji dotyczących „złych długów”. Chodzi o wyłączenie dla dłużników konieczności korekty zaliczki na podatek dochodowy, jeśli ich przychody znacząco się zmniejszą;

 

– czasowe wyłączenie konieczności ponoszenia opłat prolongacyjnych w przypadku złożenia wniosku o rozłożenie na raty czy odroczenie płatności podatków;

 

– przesunięcie zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów rzeczywistych z 13 kwietnia na 13 lipca 2020. To ostatnie dotyczy firm zarejestrowanych w KRS;

 

– łatwiejsza dostępność dla firm w zakresie uzyskania gwarancji bankowych od Banku Gospodarstwa Krajowego…

 

Więcej informacji na temat rządowych propozycji znajdziecie Państwo tutaj.

 

Miejmy nadzieję, że niedługo pojawią się kolejne propozycje, ponieważ powyższe, na dziś trudno uznać za przełomowe i wystarczające dla większości przedsiębiorców. Prace sejmowe na pakietem mają się zacząć 27 marca i wtedy pewnie poznamy więcej szczegółów i konkretów.

 

W celu uporządkowania i ujednolicenia odpowiedzi na Państwa pytania wyłącznie w zakresie dostępnych programów pomocowych uruchamiamy nowy numer telefonu – 578 633 009. Czynny on jest w godzinach 9.00 -15.00 każdego roboczego dnia.

 

Obecna sytuacja zaskoczyła nas wszystkich i zmusiła do szybkiej zmiany warunków pracy i obsługi Państwa firm. Obecnie nasz zespół w zdecydowanej większości pracuje zdalnie i dokłada starań aby jak najszybciej i bez zakłóceń odpowiadać na Państwa potrzeby. Oferujemy pomoc i wsparcie we wszystkich kwestiach, w których nasza wiedza i doświadczenie mogą być pomocne.

 

PODATEK Biuro Rachunkowe Wrocław

 

Zastrzeżenia prawne.Materiały przedstawione na naszej stronie internetowej są przeznaczone jedynie do celów informacyjnych. Żadna z informacji znajdujących się na tej stronie internetowej nie stanowi porady podatkowej ani prawnej. Osoby zainteresowane uzyskaniem bardziej szczegółowych informacji lub porad dotyczących kwestii zawartych na tej stronie proszone są o skontaktowanie się bezpośrednio z Kancelarią Rachunkową Krzysztof Krukowski. Dokładamy starań, aby przedstawiane informację były kompletne, prawdziwe i aktualne. Nie ponosimy jednak odpowiedzialności za ewentualne braki w zamieszczonych materiałach, ani możliwe rezultaty działań podjętych w oparciu o nie. Wykorzystanie materiałów zawartych na stronie oraz samej strony, w całości lub części, w celu innym niż użytek osobisty, wymaga pisemnej zgody właściciela Kancelarii Rachunkowej.